Detta forum är troligen uppbackat av elinstallatörer/förteg, å sprider ohämmat lögner vad gäller elinstallationer/installationsmaterial.
Blev själv "bannad" när jag påvisade sanningen för dom!
Så om ni behöver göra en installation, kontakta en elektriker utanför forumet, som kan svara på de frågor ni har.
Annars kommer det att sluta med att deras moderator "hempularen" helt lögnaktigt påstår att ingen utan behörighet får befatta sig med installationsmaterial, som kan köpas på t.ex Jula å Biltema.
Att jag påpekade att det inte finns nån lag som förbjuder alla att dra kablar, rör, sätta upp dosor, om det inte ansluts till nätet.
Å att det finns massvis med anläggningar som används till solceller å vindkraftverk m.m för t.ex 12V, 24V, där all installationsmateriel är identisk, med det som dras för en nätinstallation i en kåk. Nä se det gick inte för sig, enligt "hempularen" endast behörig elektriker fick göra sån´t.
Å därefter har jag blivit bannad från forumet.., så se upp med vad som påstås hos http://www.byggahus.se, då mycket är ren lögn, å påhitt av "hempularen".
humlan.